Arsenal on Valioliigan mestari

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / AFP / Glyn Kirk
Uutinen julkaistu: 20.05.2026

Arsenal on Englannin Valioliigan mestari. Arsenal varmisti mestaruuden tiistaina. Arsenal voitti Valioliigan mestaruuden viimeksi yli 20 vuotta sitten.

Arsenal on Englannin Valioliigan mestari. Mestaruus varmistui tiistaina, kun Manchester City pelasi tasapelin Bournemouthin kanssa. Arsenal johtaa Valioliigaa neljällä pisteellä.

Toisena sarjassa on Manchester City. Valioliigaa on jäljellä enää yksi kierros, eikä Manchester City voi enää tavoittaa Arsenalia.

Arsenal voitti Valioliigan viimeksi vuonna 2004. Arsenal on Lontoosta. Manchester United oli Valioliigan kolmas, Aston Villa neljäs ja Liverpool viides.

Valioliiga on Englannin korkein sarjataso miesten jalkapallossa. Valioliigan tämän kauden viimeinen kierros pelataan sunnuntaina 24. toukokuuta.  Arsenal pelaa sunnuntaina Crystal Palacea vastaan ja Manchester City Aston Villaa vastaan.

Arsenalin kannattajat juhlivat mestaruutta Emirates-stadionin lähellä Lontoossa yöllä 20.5. Kuva: Lehtikuva / AFP / Brook Mitchell

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)