Turun telakka sai suuren tilauksen

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / Roni Rekomaa
Uutinen julkaistu: 29.04.2026

Turun telakka on saanut suuren tilauksen. Turun telakalla rakennetaan kaksi uutta jättiristeilijää. Tilauksen teki Royal Caribbean -varustamo.

Turun telakka rakentaa kaksi uutta jättimäistä risteilyalusta. Laivat on tilannut Royal Caribbean -varustamo. Royal Caribbeanin laivat ovat maailman suurimpia.

Uudet alukset valmistuvat vuosina 2029 ja 2030. Sopimuksen hinta on enemmän kuin miljardi euroa.

Meyer Turun telakalla on töissä 2 400 ihmistä. Varustamo työllistää jopa 13 000 ihmistä, kun mukaan lasketaan kaikki telakan yhteistyökumppanit.

Royal Caribbean varustamo on tilannut Turusta jo viisi suurta risteilyalusta. Royal Caribbean on norjalais-yhdysvaltalainen yhtiö.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)