Suomen pisin silta avattiin

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet Yle, STT
Kuva: Lehtikuva / Teemu Salonen
Uutinen julkaistu: 20.04.2026

Suomen pisin ja korkein silta avattiin viime viikonloppuna. Kruunuvuorensilta on 1,2 kilometriä pitkä. Se yhdistää Laajasalon ja Korkeasaaren.

Uuden sillan avajaisissa oli paljon ihmisiä. Keväinen sää ja aurinko houkuttelivat avajaisiin niin paljon ihmisiä, että uudella sillalla oli ruuhkaa. Monet halusivat kävellä tai pyöräillä uudella sillalla.

Uuden silln vihkivät virallisesti käyttöön Helsingin pormestari Daniel Sazonov ja apulaispormestari Johanna Laisaari.

Kruunuvuorensillalle tulee myös raitiovaunu. Raitiovaunuliikenne sillalla alkaa vuonna 2027.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)