Vappu on kevään ja työväen juhla. Vappua vietetään 1. toukokuuta. Vappuaatto on 30. huhtikuuta.
Monet menevät vappuna ulos piknikille, vaikka ulkona sataisi lunta. Onneksi sää voi myös suosia vappuna. Vappuna syödään nakkeja ja perunasalaattia.
Piknik kuuluu kevääseen Piknik tarkoittaa, että otetaan viltti mukaan ja syödään yhdessä ulkona esimerkiksi puistossa tai pihalla.
Perunasalaatti ja nakit sopivat piknikille. Ne on helppo ottaa mukaan. Nakkeja ja perunasalaattia voi ostaa kaupasta, mutta perunasalaatin voi tehdä myös itse. Kokeile viereisen sivun helppoa ja maukasta perunasalaatin reseptiä.
Keväällä on ihanaa nauttia ruoasta ulkona. Piknik ja vappu tuovat ihmiset yhteen. Hauskaa vappua!
Helppo ja maukas perunasalaatti kahdelle
Ainekset:
4 keskikokoista perunaa
½ desilitraa kermaviiliä
1 teelusikallinen hunajaa (tai sokeria)
½ teelusikkallista suolaa
1 desilitra tuoretta ruohosipulia silputtuna
Näin teet perunasalaatin:
1. Keitä perunat. Paloittele perunat, kun ne ovat jäähtyneet.
2. Sekoita kulhossa kermaviili, hunaja, suola ja ruohosipuli.
3. Lisää kastike perunoiden joukkoon ja sekoita varovasti.
Perunasalaatti maistuu hyvältä nakkien kanssa. Voit ottaa nakit mukaan kylminä tai lämpiminä termospullossa.
Perunasalaatista voi tehdä myös ruokaisamman salaatin. Lisää silloin joukkoon esimerkiksi paistettuja makkaran paloja tai tonnikalaa.