Keskustan kannatus on noussut. Keskusta on nyt kolmanneksi suosituin puolue. Keskustan kannatus on ohittanut perussuomalaisten kannatuksen. Keskustan kannatus on 14,5 prosenttia. Perussuomalaiset saa 13,5 prosentin kannatuksen.
Keskusta on oppositiopuolue. Se ei ole hallituksessa. Perussuomalaiset on hallituspuolue.
SDP on edelleen suosituin puolue. SDP:n kannatus on 24,1 prosenttia. SDP on oppositiopuolue. Toiseksi suosituin puolue on kokoomus. Kokoomuksen kannatus on 17,4 prosenttia.
Myös vasemmistoliitto on nostanut kannatustaan. Vasemmistoliiton kannatus on 11,3 prosenttia. Vihreiden kannatus on 8,7 prosenttia. Myös vihreiden kannatus nousi hiukan. Vasemmistoliitto ja vihreät ovat oppositiossa.
RKP:n kannatus on 3,8 prosenttia ja kristillisdemokraattien kannatus 3,2 prosenttia. Molemmat puolueet ovat hallituksessa. RKP nosti hieman kannatustaan, kristillisdemokraatit menetti hiukan kannatustaan.
Liike nyt saa 1 prosentin kannatuksen kyselyssä. Liike nyt kannatus on säilynyt samana.
Hallituspuolueiden yhteenlaskettu kannatus on matalin koko vaalikaudella.
Eduskuntavaalit järjestetään Suomessa vuoden kuluttua.
