Bob Dylan saa kirjallisuuden Nobelin

Teksti: Selkosanomat
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.10.2016

Amerikkalainen lauluntekijä Bob Dylan saa kirjallisuuden Nobelin palkinnon.

Dylanin valinta oli yllätys. Hän on ensimmäinen rock-muusikko, joka saa Nobelin kirjallisuuden palkinnon.

– Dylanin laulut ovat runoutta korville, perusteli Ruotsin Akatemia, joka valitsee kirjallisuuspalkinnon saajan.

Dylan on yksi kaikkien aikojen merkittävimmistä lauluntekijöistä. Hän oli hyvin suosittu varsinkin 1960- ja 1970-luvuilla. Hän vastusti lauluissaan epäoikeudenmukaisuutta, sotaa ja rasismia. Tunnetuimpia lauluja ovat Blowin´ in the Wind, Like a Rolling Stone ja The Times They Are A-Changin’.

Dylan otti sanoituksiinsa vaikutteita monilta amerikkalaisilta runoilijoilta.

Lähde STT

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)