550 koululaista kilpaili hiihdossa

Teksti: Selkosanomat, lähde KLL
Kuva: KLL / Susanna Aulin-Uusikartano
Uutinen julkaistu: 10.03.2026

Koululiikuntaliitto järjesti koululaisten hiihdon SM-kilpailut Vääksyssä. Kilpailuhin osallistui 550 koululaista.

Koululiikuntaliitto järjesti koululaisten hiihdon SM-kilpailut eli Suomen mestaruuskilpailut. Kilpailut pidettiin Vääksyn Asikkalassa. Kilpailuihin osallistui 550 koululaista, jotka olivat 12–16-vuotiaita.

Kilpalajeja olivat perinteisen ja vapaan tyylin maastohiihto sekä XCX- eli freestyle-hiihto. Kilpailuissa oli myös sarjat vammaisille hiihtäjille.

Asikkalan kunnanjohtaja Rinna Ikola-Nordbacka on tyytyväinen, että myös vammaiset urheilijat olivat mukana kilpailuissa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)