Mestarien liigassa nähtiin jättiyllätys. Norjalainen joukkue Bodø/Glimt voitti italialaisen huippujoukkueen Inter Milanin. Bodø/Glimt jatkaa nyt Mestarien liigan seuraavalle kierrokselle. Norjalaiset kohtaavat seuraavaksi englantilaisen Manchester Cityn tai portugalilaisen Sportingin.
Bodø/Glimt voitti molemmat karsintaottelut, jotka se pelasi Interiä vastaan. Norjassa pelatun kotiottelun joukkue voitti maalein 3–1 ja Italiassa pelatun vierasottelun maalein 2–1. Yhteistulos oli 5–2.
Norjalaisten voitto oli suuri yllätys. Siksi voittoa verrattiin 46 vuotta sitten tapahtuneeseen jääkiekkosensaatioon. Vuonna 1980 Lake Placidin talviolympialaisissa Yhdysvaltojen jääkiekkomaajoukkue voitti yllättäen olympiakultaa. Tapahtuma tunnetaan nimellä Miracle on Ice.
Bodø/Glimt on menestynyt myös aiemmin Euroopassa. Viime kaudella se eteni Eurooppa-liigassa välieriin. Se on nyt ensimmäinen norjalaisjoukkue, joka on päässyt näin pitkälle Mestarien liigassa vuoden 1997 jälkeen.
Jalkapalloasiantuntijat sanovat, että Bodø/Glimtin pelaajat ovat taitavia joukkuepelaajia. Siksi he menestyvät. Joukkueella on hyvä yhteishenki. Kaikki pelaajat tekevät töitä yhteisen tavoitteen eteen.
