Perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra kertoi keskiviikkona, että puolue on valinnut uuden sosiaali- ja terveysministerin. Uusi sosiaali- ja terveysministeri on Wille Rydman.
Rydman korvaa sosiaali- ja terveysministerin tehtävässä Kaisa Juuson. Juuso kertoi viime viikolla, että hän eroaa ministerin tehtävästä. Juuso jäi samalla sairauslomalle.
Rydman pääsee nyt toisen kerran hallitukseen ministeriksi, koska ministeri joutuu eroamaan. Rydman valittiin elinkeinoministeriksi kesällä 2023, kun Vilhelm Junnila joutui eroamaan.
Wille Rydman oli aiemmin hallituksen elinkeinoministeri. Hänen tehtävänsä elinkeinoministerinä päättyi viime kesäkuussa.
Wille Rydman on 40-vuotias helsinkiläinen kansanedustaja. Hän on ollut eduskunnassa kansanedustajana kolme kautta.
Rydman siirtyi perussuomalaisiin vuonna 2023 sen jälkeen, kun hänet erotettiin kokoomuksesta. Helsingin Sanomat julkaisi aiemmin jutun, jossa haastateltiin useita naisia. Naiset kertoivat lehdessä, että Rydman oli käyttäytynyt huonosti ja ahdistellut heitä. Osa naisista oli alaikäisiä, kun ahdistelut tapahtuivat. Rydman on kiistänyt väitteet ja sanoo, että ne eivät ole totta.
