Ilkka Herola toi pronssia

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / Markku Ulander
Uutinen julkaistu: 18.02.2026

Ilkka Herola voitti olympiapronssia yhdistetyn suurmäessä tiistaina. Suomella on nyt talviolympialaisista neljä pronssimitalia.

Ilkka Herola oli kolmas yhdistetyn suurmäen kisassa. Norjan Jens Lurås Oftebro voitti olympiakultaa ja Itävallan Johannes Lamparter olympiahopeaa.

Herola liikuttui kilpailun jälkeen. Herolan ura olympialaisissa on pitkä, se on jatkunut 12 vuotta. Herola on 30-vuotias.

– Luulen, että tämä oli minun viimeinen kilpailuni olympialaissa. Olen pyrkinyt tähän 15 vuotta.

Talviolympialaiset järjestetään Italian Milano-Cortinassa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)