HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Asunnottomien yö keräsi väkeä – Selkosanomat

Asunnottomien yö keräsi väkeä

Teksti: Tuija Hannula
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 26.10.2016

Suomessa vietettiin asunnottomien yötä lokakuun 17. päivä.

Tapahtumalla haluttiin huomioida ne ihmiset, joilla ei ole asuntoa. Tänä vuonna tapahtuman teema oli asunnottomuuden ehkäiseminen ennalta. Halutaan vaikuttaa siihen, että kukaan ei joutuisi asunnottomaksi.

Asunnottomuus on viime vuosina vähentynyt. Viime vuoden lopussa Suomessa oli noin 8 000 ihmistä ilman asuntoa.

Tilanne kuitenkin heikkenee. Syy on se, että nimenomaan Helsingin seudulla ei ole halpoja vuokra-asuntoja. Asunnottomien maahanmuuttajien määrä on kasvanut viime vuosina.

Teksti  Lähde HS

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)