Suvi Minkkinen kilpailee mitaleista

Teksti: Selkosanomat, lähteet HS, Yle
Kuva: Lehtikuva / AFP / Tobias Schwarz
Uutinen julkaistu: 11.02.2026

Suvi Minkkinen kilpailee tänään mitaleista ampumahiihdossa. Naisten ampuhiihdon kisaan osallistuvat myös Venla Lehtonen, Inka Hämäläinen ja Sonja Leinamo.

Ampumahiihtäjä Suvi Minkkinen on Suomen suurimpia mitalitoivoja talviolympialaisissa. Minkkinen on päässyt kolmen parhaan joukkoon useita kertoja hiihdon maailmancupissa. Minkkinen voitti ensimmäistä kertaa maailmancupin sprintin eli pikakilpailun Ruotsin Östersundissa.

Minkkinen on 31-vuotias. Hän on ollut pitkään taitava ampuja. Tällä kaudella Minkkinen on kehittynyt myös hiihdossa.

Talviolympialaiset järjestetään Italian Milanossa ja Cortinassa.

Naisten ampuhiihdon kilpailu alkaa kello 15.15. Voit katsoa kilpailun Yle TV2:ssa ja Yle Areenassa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)