Bulgariassa käytetään euroa

Teksti: Selkosanomat, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / AFP / Nikolay Doychinov
Uutinen julkaistu: 17.02.2026

Bulgariassa käytetään nyt euroa. Bulgaria on 21. EU-maa, jossa on käytössä euro.

Bulgariassa vaihdettiin valuuttaa vuoden vaihteessa. Nyt Bulgarian valuutta eli raha on euro. Bulgaria on 21. valtio, jossa käytetään euroa. Aikaisemmin Bulgariassa käytettiin bulgarialaista valuuttaa, jonka nimi on leva.

Bulgaria on yksi Euroopan köyhimmistä maista. Monet bulgarialaiset pelkäävät, että ruoan hinta nousee uuden valuutan seurauksena.

Bulgaria on Mustanmeren rannalla Luoteis-Euroopassa. Pohjoisessa on Romania, etelässä Turkki.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)