Suomen työttömyys on EU-maiden korkein

Teksti: Selkosanomat, lähteet STT, Kaleva
Kuva: Lehtikuva / Heikki Saukkomaa
Uutinen julkaistu: 12.02.2026

Suomen työttömyystilanne on pahentunut. Suomen työttömyys on nyt EU-maiden korkein.

Suomen työttömyystilanne on pahentunut. Tammikuussa Suomen työttömyys oli Euroopan unionin eli EU-maiden korkein.

Suomen työttömyysaste oli 10,6 prosenttia viime vuoden marraskuussa. Työttömyys nousi korkeammaksi kuin Espanjassa. Espanjassa oli aiemmin EU-maiden suurin työttömyys. EU-maista kolmanneksi suurin työttömyys on Ruotsissa.

Työttömyysaste on viimeksi ollut Suomessa näin korkealla 1990-luvun alussa. Tuolloin Suomessa oli lama eli taloudellinen taantuma.

Yksi kommentti artikkeliin ”Suomen työttömyys on EU-maiden korkein”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)