Suomalaiset hamstraavat kahvia

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Anni Reenpää
Uutinen julkaistu: 11.02.2026

Suomalaiset hamstraavat kahvia. Hamstraaminen tarkoittaa sitä, että ihmiset ostavat kahvia varastoon. Kahvia hamstrataan, kun esimerkiksi supermarketissa on hyvä tarjous.

Suomalaiset hamstraavat nyt kahvia. Hamstraaminen tarkoittaa, että kahvia ostetaan paljon varastoon. Ihmiset hamstraavat kahvia, koska sen hinta on noussut. Paketti hyvää kahvia voi maksaa jopa 10 euroa. Monet käyvät ostamassa suuria määriä kahvia tarjouksesta esimerkiksi suurista marketeista.

Kahvin hinta on jo alkanut laskea muualla maailmassa. Suomessa hinta saattaa laskea vuoden lopussa. Monilla kaupoilla on sopimukset, joissa on määritetty hinta pitkäksi aikaa eteenpäin.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)