Ukrainan rauhanneuvottelut jatkuvat

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet Yle, MTV3
Kuva: Lehtikuva / AFP / Sergei Supinsky
Uutinen julkaistu: 03.02.2026

Neuvottelut Ukrainan rauhasta jatkuvat keskiviikkona. Neuvottelut järjestetään Arabiemiirikuntien pääkaupungissa Abu Dhabissa.

Neuvotteluihin osallistuvat Ukrainan, Venäjän ja Yhdysvaltojen eli USA:n edustajat.

Ukrainan presidentti Volodymyr Zelenskyi kertoo, että neuvottelut järjestetään 4.–5. helmikuuta.

Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump kertoi viime viikon torstaina, että hän on sopinut tulitauosta. Trumpin mukaan tulitauko kestää viikon, ja Venäjä on luvannut, että se ei iske Kiovaan tai muihin kaupunkeihin.

Venäjän mukaan kyseessä on väärinkäsitys.

Venäjä jatkoi viikonloppuna iskujaan Ukrainan kaupunkeihin. Venäjä iski esimerkiksi Zaporižžjan kaupunkiin ja Dniproon.

Venäjä hyökkäsi Ukrainaan 24.2.2022.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)