Vanhus kuoli virheen takia hoivakodissa

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Heikki Saukkomaa
Uutinen julkaistu: 02.02.2026

Poliisi tutkii vanhuksen kuolemaa espoolaisessa hoivakodissa. Kuolemaan liittyy vakava hoitovirhe.

Länsi-Uudenmaan poliisi tutkii vanhuksen kuolemaa, joka sattui espoolaisessa hoivakodissa toissa sunnuntaina. Hoivakodin asukas kuoli, koska hälytys ei mennyt perille.

Asukas kutsui apua turvarannekkeella 11 kertaa tunnin aikana. Kukaan ei kuitenkaan vastannut hälytykseen, koska hoitajien puhelimet eivät olleet päällä. Hoitajilla on kaksi hälytyspuhelinta. Molempien puhelimien akku oli kuitenkin lopussa.

Attendon johdon mukaan hoitajat ovat tehneet vakavan virheen.

Länsi-Uudenmaan hyvinvointialueen johtaja Tuula Suominen sanoo, että Attendon hoivakoti oli tarkkailussa jo aiemmin. Hoivakodista on valitettu.

Hoivakotikuolema on jo toinen tänä talvena. Vanhus kuoli turkulaisessa hoivakodissa joulukuussa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)