Perinteinen Pelastusarmeijan keräys

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Markku Ulander
Uutinen julkaistu: 19.12.2025

Pelastusarmeijan perinteinen joulupatakeräys on käynnissä. Joulupatakeräyksen tuotot annetaan köyhille ihmisille.

Pelastusarmeija kerää jouluna raha köyhille lapsiperheille ja vanhuksille. Keräyksen varoilla ostetaan ihmisille ruokaa ja lahjakortteja.

Pelastusarmeijan keräys on järjestetty vuodesta 1906 lähtien. Nykyisin monet antavat lahjoituksen verkossa.

Löydät joulupadan esimerkiksi torilta ja kauppakeskuksesta. Joulupatakeräys jatkuu 23.12. saakka.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)