Jari Saario souti Kap Hornin ympäri

Teksti: Selkosanomat, lähde HS
Kuva: Lehtikuva / Antti Aimo-Koivisto
Uutinen julkaistu: 12.12.2025

Jari Saario teki historiaa. Hän on ensimmäinen ihminen, joka souti Kap Hornin ympäri.

Suomalainen soutaja Jari Saario on tehnyt historiaa. Hän on ensimmäinen ihminen, joka on soutanut yksin Etelä-Amerikan kärjen Kap Hornin ympäri. Saario souti matkan marraskuussa.

Jari Saario aikoo seuraavaksi soutaa yksin Etelä-Afrikan Kapkaupunkiin asti. Matkaa on 8 000 kilometriä.

Saario työskenteli aiemmin palomiehenä Helsingissä. Hän on myös soutanut yksin kaksi kertaa Atlantin yli.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)