Bob Dylan esiintyy Helsingissä

Teksti: Petri Kiuttu
Kuva: Wikimedia
Uutinen julkaistu: 16.10.2025

Yhdysvaltalainen laulaja ja lauluntekijä Bob Dylan esiintyy Helsingissä torstaina. Dylan on kaikkien aikojen kuuluisimpia ja arvostetuimpia rockmuusikkoja.

Dylanin laulujen sanoitukset ovat ainutlaatuisia ja hienoja. Hän sai kirjallisuuden Nobel-palkinnon vuonna 2016.

Bob Dylan on monien mielestä kaikkien aikojen merkittävin laulaja ja lauluntekijä. Ainakin hän on niin ainutlaatuinen, että toista Dylania ei ehkä enää tulee. Rockmusiikin historiassa Dylan on yhtä tärkeä tekijä kuin Elvis Presley ja The Beatles.

Bob Dylanin tunnetuimpia kappaleita ovat esimerkiksi Like a Rolling Stone, Blowin’ In The Wind, Masters of War, Knockin’ on Heaven’s Door ja The Times They Are A-Changin’.

Torstain konsertti on Dylanin Euroopan-kiertueen ensimmäinen. Dylanin kiertue on osa Rough and Rowdy Ways -maailmankiertuetta, joka alkoi vuonna 2021. Dylanin viimeisimmän levyn nimi on myös Rough and Rowdy Ways. Levy ilmestyi vuonna 2020.

Bob Dylan on 84-vuotias. Dylan on esiintynyt Suomessa yhdeksän kertaa. Hän esiintyi Suomessa viimeksi kesällä 2019.

Bob Dylan esiintyy tänään Helsingin Veikkaus-areenalla, joka avattiin tänä syksynä uudelleen pitkän tauon jälkeen. Konserttiin on jäljellä muutamia paikkoja.

Bob Dylan on 84-vuotias. Hän keikkailee edelleen ahkerasti. Kuva: William Claxton / Sony Music

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)