Kalle Rovanperä lopettaa rallissa

Teksti: Maria Österlund, lähteet Yle, HBL, MTV3
Kuva: Lehtikuva / Valtteri Vainio
Uutinen julkaistu: 20.10.2025

Ralliautoilija Kalle Rovanperä lopettaa ralliuransa. Hän siirtyy ensi vuonna Japaniin ajamaan Super Formula -sarjaa.

Kalle Rovanperä lopettaa rallin MM-sarjassa. Rovanperä ajaa vielä kolme MM-sarjan osakilpailua.

Rovanperä sanoo, että hän haluaa kokeilla muissa autosarjoissa kilpailemista. Hän siirtyy vuonna 2026 Japaniin kilpailemaan Super Formula -sarjassa. Super Formula on toiseksi nopein formulasarja Formula 1 -sarjan jälkeen.

Rovanperän haave on kilpailla Formula 1 -sarjassa. Rovanperä sanoo, että tietää, kuinka vaikeaa on päästä F1-sarjan kuskiksi.

– F1-sarjassa on paljon taitavia kuljettajia. Tiedän, että F1-sarjan kilpakuljettajaksi pääseminen on todella vaikeaa. teen kuitenkin kaikkeni, jotta pääsen sinne.

Rovanperä on tällä hetkellä rallin MM-sarjassa kolmantena. MM-sarjaa johtaa ranskalainen Sébastien Ogier.

Rovanperä on voittanut rallin maailmanmestaruuden vuosina 2022 ja 2023. Hän on 25-vuotias.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)