Suomi hakee jatkopaikkaa lentopallon MM-kisoissa

Teksti: Jesse Verkkoperä, lähteet Yle, HS
Kuva: Lehtikuva / Sherwin Vardeleon
Uutinen julkaistu: 17.09.2025

Suomen miesten lentopallomaajoukkue kohtaa MM-kisoissa seuraavaksi Etelä-Korean. Ottelu pelataan torstaina aamuyöllä Suomen aikaa.

Suomi on ottelun ennakkosuosikki.

Suomen miesten lentopallomaajoukkue voitti Ranskan 16. syyskuuta. 3–2. Voitto oli hieno ja suuri yllätys. Ranska voitti olympialaisissa kultaa. Lisäksi Ranska on MM-turnauksen suuri ennakkosuosikki.

– Voitto on Suomen palloilun kovin tai ainakin yhtä kova kuin koripallossa, Suomen joukkueen Fedor Ivanov sanoi ottelun jälkeen.

– Korisäijätkät ovat kovia pelaajia. Tämä oli kuitenkin itselleni suurin voitto, Severi Savonsalmi jatkoi.

Argentiina kaatoi Suomen kisojen ensimmäisessä ottelussa. Seuraavaksi Suomi kohtaa Etelä-Korean. Ottelu pelataan aikaisin torstaiaamuna Suomen aikaa. Jos Suomi voittaa Etelä-Korean 3–0, niin silloin Suomi pääsee varmasti jatkopeleihin.

Suomen paras sijoitus lentopallon miesten MM-kisoissa on yhdeksäs. Suomi sijoittui sijalle 9 vuonna 2014. EM-kisoissa Suomi on yltänyt sijalle 4.

Lentopallon MM-kisat järjestetään Filippiineillä. MM-kisoissa on mukana 32 maata. Maat on jaettu kahdeksaan alkulohkoon. Jokaisen lohkon kaksi parasta jatkaa pudotuspeleihin. Suomi pelaa C-lohkossa, jossa ovat mukana myös Argentiina, Ranska ja Korea.

Yle näyttää kaikki Suomen ottelut suorana kanavillaan.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)