Liverpool johtaa Englannin Valioliigaa

Teksti: Jesse Verkkoperä, lähteet Etelä-Suomen Sanomat, Yle, Wikipedia
Kuva: Lehtikuva / AFP / Darren Staples
Uutinen julkaistu: 17.09.2025

Englannin jalkapallon Valioliigan kausi 2025–2026 on käynnissä. Liverpool on hallitseva mestari ja myös tämän kauden suosikki.

Kuvassa on Arsenalin ruotsalainen hyökkääjä Viktor Gyokeres. Kuva: Lehtikuva / AFP Henry Nicholls

Liverpool voitti Valioliigan mestaruuden keväällä 2025. Liverpool on aloittanut myös tämän kauden vahvasti. Liverpool on myös tämän kauden mestarisuosikki.

Liverpoolin lisäksi myös Arsenal on pelannut vahvasti. Liverpoolilla ja Arsenalilla on paljon hyviä pelaajia joukkueissaan. Mestaruudesta kamppailee myös Newcastle.

Chelsean brasilialainen hyökkääjä Joao Pedro (vasemmalla) ja Fulhamin brasilialainen hyökkääjä Rodrigo Muniz kamppailivt 30. elokuuta. Kuva: Lehtikuva / AFP / Justin Tallis

Tälle kaudelle Valioliigaan nousi uusia joukkueita. Ne ovat Leeds, Sunderland ja Burnley.

Englannin Valtioliiga on Englannin korkein jalkapallon sarjataso. Valioliigassa pelaavat Englannin parhaimmat jalkapallojoukkueet. Englannin

Kuvassa ovat Tottenhamin puolustaja Micky van de Ven (vasemmalla), Bournemouthin Alex Scott ja Bournemouthin Marcos Senesi. Kuva: Lehtikuva / AFP / Ian Kington

Valioliigassa on 20 joukkuetta. Jokainen joukkue pelaa kaksi peliä. Neljä parasta joukkuetta pääsee Mestarien liigan lohkovaiheeseen. Kolme huonointa joukkuetta putoaa Mestaruussarjaan.

Valioliigan pelejä pelataan elokuusta toukokuuhun.

Kuvassa on Manchester Cityn norjalainen tähtihyökkääjä Erling Haaland. Kuva: Lehtikuva / AFP / Justin Tallis

Yksi kommentti artikkeliin ”Liverpool johtaa Englannin Valioliigaa”

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)