Aleppon tilanne on kauhea

Teksti: Maria Österlund
Kuva: Lehtikuva
Uutinen julkaistu: 17.08.2016

Puhdas juomavesi, ruoka ja lääkkeet ovat loppumassa Aleppossa. Kaupungin sähköverkko on tuhoutunut pommituksissa. Sähkön puutteen vuoksi Aleppossa ei ole puhdasta vettä.

Kaupungissa asuu noin kaksi miljoonaa ihmistä Syyrian sisällissodan keskellä. Myös ruoka ja lääkkeet ovat vähissä. YK ja Unicef vetoavat sisällissodan osapuoliin, jotta ne sopisivat tulitauosta. Syyriassa on tällä hetkellä hyvin kuuma, päivisin noin 35–40 astetta lämmintä. Ihmiset eivät selviydy pitkään ilman vettä.

Syyrian sisällissota on jatkunut viisi vuotta. Monet kapinallis- ryhmät taistelevat Syyrian hallitusta vastaan. Myös terroristijärjestö Isis on mukana. Presidentti Bashar al-Assad kieltäytyy luopumasta vallasta. Monet miljoonat syyrialaiset ovat paenneet sotaa.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)