Susijengi pelaa kisojen alkulohkon ottelut Tampereella. Suomen alkulohkossa pelaavat myös Saksa, Iso-Britannia, Liettua ja Montenegro.
Suomen joukkueen tähtipelaaja on Lauri Markkanen. Hän pelaa koripalloa Yhdysvalloissa NBA-sarjassa. Suomen kapteeni on Sasu Salin. Susijengin päävalmentaja on Lassi Tuovi.
Suomi menestyi hyvin vuoden 2022 EM-kisoissa. Suomi pääsi silloin kahdeksan parhaan maan joukkoon. Suomi ei kuitenkaan ole EM-kisojen suosikkien joukossa.
Serbia ja Saksa ovat EM-kisojen suosikkeja. Vuonna 2022 mestaruuden voitti Espanja, toiseksi tuli Ranska ja kolmanneksi Saksa. Koripallon MM-kisoissa vuonna 2023 mestaruuden voitti Saksa, Serbia sai hopeaa.
Koripallon EM-kisoissa on mukana 24 maata, jotka pelaavat neljässä eri alkulohkossa. Kaikista alkulohkoista pääsee jatkoon neljä parasta maata.
Kisojen loppuottelu pelataan 14. syyskuuta Latvian Riiassa.
Suomen miesten koripallomaajoukkueen eli Susijengin ottelut EM-kisoissa:
Keskiviikko 27.8. Ruotsi–Suomi kello 20.30
Perjantai 29.8. Suomi–Iso-Britannia kello 20.30
Lauantai 30.8. Montenegro–Suomi kello 20.30
Maanantai 1.9. Suomi–Liettua kello 20.30
Keskiviikko 3.9. Suomi–Saksa kello 20.30.

