Maailman suurin risteilyalus on melkein valmis. Alus pitää ensin tarkistaa ennen kuin sinne tulee matkustajia. Kaiken on toimittava aluksella oikein.
– Jäljellä on enää lopputöitä. Laiva luovutetaan tilaajalle tänä kesänä, Meyer Turun viestintäpäällikkö Anna Hakala sanoo.
Star of the Seas on toinen Icon-luokan risteilijä, joka rakennetaan Turussa. Turussa valmistui vuonna 2023 Icon of the Seas -alus. Se on Star of the Seas -aluksen sisaralus eli samanlainen.
Star of the Seas on valtava alus. Sen pituus on 365 metriä. Se on yhtä paljon kuin kolme jalkapallokenttää. Aluksen korkeus on 75 metriä. Se on siis yhtä korkea kuin kerrostalo, jossa on 18 kerrosta. Alukseen mahtuu 5 600 matkustajaa.
Laivan tilaaja on Royal Caribbean Cruises -varustamo.

Maailman suurin risteilyalus Sitä on the Seas palannut Turun telakalle