Brasilia on maailman viidenneksi suurin valtio. Brasiliassa on yli 200 miljoonaa asukasta. Brasilia on myös demokraattinen maa, jossa valta on kansalla.
Jair Bolsonaro voitti Brasilian presidentinvaalit. Vaalit järjestettiin lokakuun lopussa. 63-vuotias Bolsonaro on armeijan entinen upseeri. Hän sanoo olevansa konservatiivi eli vanhoillinen. Bolsonaron mielipiteet ovat kuitenkin äärioikeistolaisia.
Bolsonaron mukaan sotilas- diktatuuri oli hyvä asia. Brasiliassa oli sotilasdiktatuuri vielä 1980-luvulla. Bolsonaron mielestä diktatuurin aikana olisi pitänyt tappaa kaikki vastustajat. Ihmisten kiduttaminen ei ollut hänen mielestään riittävän raakaa. Bolsonaro halveksii Brasilian vähemmistöjä, mustia, alkuperäisväestöä ja homoseksuaaleja.
Bolsonaro on tällä hetkellä Brasilian suosituin poliitikko. Yksi syy hänen suureen kannatukseensa on, että ihmiset ovat kyllästyneet aiempaan hallintoon. Vasemmisto hallitsi pitkään Brasiliassa. Korruptio eli lahjonta ja köyhyys lisääntyivät. Tavallisten ihmisten turvallisuus on huonontunut.
Brasilia on jakautunut maa. Presidentti harrastaa vihapuhetta. Se on puhetta, joka kannustaa suvaitsemattomuuteen toisia ihmisiä kohtaan.
Lähteet STT, Yle, HS
fantastinen ja myös erinomainen blogipalvelun. Olen itse haluan kiittää teitä, josta saimme paljon parempaa tietoa.