Kuopion KalPa on jääkiekon Suomen mestari

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / Vesa Moilanen
Uutinen julkaistu: 05.05.2025

Kuopiolainen KalPa on jääkiekon miesten Suomen mestari. KalPa voitti mestaruuden ensimmäistä kertaa. Hopeaa sai Lappeenrannan SaiPa.

KalPa on jääkiekon SM-liigan kauden 2024–25 mestari. KalPa voitti lauantaina SaiPan 3–2 Lappeenrannassa. Voittomaalin iski jatkoerässä ruotsalaispuolustaja Filip Westerlund. KalPa vei ottelusarjan voitoin 4–2.

Kuopiossa iloitaan KalPan mestaruudesta. Mestaruus on KalPan historian ensimmäinen. KalPa on voittanut aiemmin kaksi kertaa hopeaa ja kerran pronssia.

SaiPa pelasi ensimmäistä kertaa SM-liigan finaaleissa. SaiPalla on nyt yksi pronssi ja yksi hopea SM-liigan finaaleista.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)