Finnair peruu maanantaina sata lentoa

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle, HS
Kuva: Lehtikuva / Markku Ulander
Uutinen julkaistu: 05.05.2025

Finnair on perunut satoja lentoja. Perumiset vaikuttavat kymmenien tuhansien ihmisten matkoihin. Perumisen syy on työtaistelu.

Finnair on perunut viimeisen viikon aikana yli kaksi sataa lentoa. Lentojen peruuntumisen syy on Ilmailualan Unionin eli IAU:n työnseisaus eli työtaistelu. Työtaistelulla halutaan saada neuvottelut uudesta työehtosopimuksesta valmiiksi.

IAU jatkaa lakkoja myös maanantaina. Finnair peruu maanantaina sata lentoa.

– Viestimme asiakkaille ja etsimme heille uudet lennot, Finnairin  viestinnästä kerrottiin STT:lle sunnuntaina.

Finnairin työtaistelu on aiheuttanut ruuhkia ja viivästyksiä Helsinki-Vantaan lentoasemalla. Myös lennot saattavat myöhästyä. Helsinki-Vantaan lentoaseman matkatavaraa-alue ruuhkautui viikonloppuna pahasti.

Matkustajat tutkivat lähtevien lentojen taulua Helsinki-Vantaan lentoasemalla maanantaina 5. toukokuuta.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)