Aalto-yliopiston opiskelijat ovat valmistaneet sen. Satelliitti laukaistiin avaruuteen Floridassa Yhdysvalloissa viime viikolla.
Viikonloppuna kuljetusalus Cygnus telakoitui kansainväliseen ISS-avaruusasemaan. Sieltä Aalto 2 lähetetään omalle kiertoradalle. Muutaman viikon kuluttua Aalto 2 alkaa kerätä tietoa avaruudesta.
Suomalaiset tutkijat ovat jo nyt innoissaan.
– Suomalainen satelliitti ei ole koskaan ollut näin korkealla. Olemme matkalla avaruuteen, sanoi professori Jaan Praks. Hän on Aalto 2 -hankkeen johtaja. Hän seurasi satelliitin lähtöä verkossa.
Yhteensä 28 muuta pientä satelliittia ammuttiin avaruuteen kuljetusalus Cygnuksella Aalto 2:n kanssa.
Teksti Lähde STT

olen suurivani