Mark Carney on Kanadan uusi pääministeri

Teksti: Selkosanomat, lähteet HBL, BBC
Kuva: Lehtikuva / AFP / Ludovic Marin
Uutinen julkaistu: 24.04.2025

Mark Carney on Kanadan uusi pääministeri. Hänestä tuli pääministeri Justin Trudeaun jälkeen.

Trudeau oli Kanadan pääministeri 10 vuotta.

Mark Carney on 60-vuotias. Hän työskenteli aiemmin keskuspankin pääjohtajana.

Pääministeri Carney teki ensimmäisen matkansa Eurooppaan. Hän vieraili Ranskassa ja Britanniassa. Yleensä Kanadan pääministeri vierailee ensin Yhdysvalloissa. Nyt Yhdysvaltojen ja Kanadan välit eivät ole kovin hyvät. Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump on sanonut, että Kanadasta voi tulla Yhdysvaltojen osavaltio.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)