Hakola ja Vuorinen voittivat hopeaa MM-kisoissa

Teksti: Petri Kiuttu, lähde STT
Kuva: Lehtikuva / Markku Ulander
Uutinen julkaistu: 06.03.2025

Ristomatti Hakola ja Lauri Vuorinen toivat Suomeen hopeaa hiihdon MM-kisoista. Kaksikko voitti hopeaa perinteisen hiihtotavan pariviestissä keskiviikkona..

Hiihdon MM-hopea irtosi Lauri Vuorisen hurjan loppukirin ansiosta. Voittoon hiihtivät Norjan Erik Valnes ja Johannes Hösflot Kläbo.

Hopeakaksikko sai kisan jälkeen yllättävän puhelun. Soittaja oli Suomen presidentti Alexander Stubb.

– Presidentti Stubb soitti meille videopuhelun. Presidentti oli tyytyväinen hopeamitaliin. Kävin ennen MM-kisoja hiihtämässä presidentin kanssa. Saimme varmaan siitä hyvän vireen kisaan, Hakola sanoi.

Hakolan ja Vuorisen hopeamitali on Suomen toinen mitali MM-kisoissa. Lauri Vuorinen voitti aiemmin pronssia.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)