Yhdysvalloissa paha lento-onnettomuus

Teksti: Petri Kiuttu, lähteet STT, Yle
Kuva: Lehtikuva / AFP / Tasos Katopodis
Uutinen julkaistu: 31.01.2025

Yhdysvaltojen pääkaupungissa Washingtonissa on sattunut paha lento-onnettomuus. Lentokone ja helikopteri törmäsivät ilmassa.

Yhdysvalloissa sattui lähihistorian pahin lento-onnettomuus, kun matkustajalentokone ja helikopteri törmäsivät ilmassa. Matkustajakone putosi Potomac-jokeen. Onnettomuudessa kuoli 67 ihmistä. Onnettomuus sattui keskiviikkona.

American Airlines -yhtiön matkustajakoneessa oli 60 matkustajaa ja neljä miehistönjäsentä. Lento oli lähtenyt Wichitasta, Kansasista ja matkalla Washingtoniin Ronald Reaganin lentokentälle. Helikopterissa oli kolme ihmistä. Matkustajakoneessa oli mukana Yhdysvaltojen ja Venäjän kansalaisia.

Onnettomuuden syytä ei vielä tiedetä. Yhdysvaltojen presidentti Donald Trump piti tiedotustilaisuuden onnettomuuden jälkeen. Trump sanoi, että onnettomuus on hirveä asia, jonka pitää yhdistää amerikkalaisia.

Turmakone oli American Airlinesin matkustajalentokone. Kuvassa American Airlinesin lentokone nousee ilmaan Ronald Reaganin lentokentältä Washingtonissa. Kuvassa ei ole onnettomuudessa tuhoutunut kone. Kuva: Lehtikuva / AFP /Al DRago

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)