Laura Lahtinen ui uuden Suomen ennätyksen

Teksti: Selkosanomat, lähteet STT, HS
Kuva: Lehtikuva / Vesa Moilanen
Uutinen julkaistu: 15.11.2024

Laura Lahtinen on 200 metrin perhosuinnin uusi ennätysnainen. Lahtinen ui uuden Suomen ja Pohjoismaiden ennätyksen Aasiassa.

Suomalainen uimari Laura Lahtinen osallistui uinnin MM-kiertueelle Aasiassa lokakuussa. Lahtinen ui Kiinan Shanghaissa 200 metrin perhosuinnissa ajan 2.03,13. Tämä on uusi Suomen ja Pohjoismaiden ennätys.

Voiton vei Yhdysvaltojen Regan Smith. Lahtinen kilpaili myös 100 metrin perhosuinnissa ja teki Suomen ennätyksen. Uusi ennätysaika on 55,88 sekuntia. Tämä aika riitti Shanghain kilpailun voittoon. Toiseksi sijoittui Kiinan Yiting Yu.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)