Voiko Lando Norris voittaa F1-mestaruuden?

Teksti: Maria Österlund, lähteet Yle, formula1.com
Kuva: Lehtikuva / AFP / Roslan Rahman
Uutinen julkaistu: 17.10.2024

Lando Norris voitti F1-osakilpailun Singaporessa. Hän on sarjataulukossa toisella sijalla. Mutta voittaako Norris maailmanmestaruuden?

Lando Norris saattaa voittaa jopa maailmanmestaruuden. Hollannin Max Verstappen on voittanut maailmanmestaruuden Formula 1:ssä kolme kertaa. Hollannin Max Verstappen johtaa F1-sarjaa. Verstappenilla on 51 pistettä enemmän kuin Lando Norriksella, joka on toisella sijalla.

F1-kaudella on kuitenkin jäljellä vielä kuusi osakilpailua. Jos Lando Norris jatkaa osakilpailujen voittamista ja Max Verstappenilla on huonoa onnea, voi Norris voittaa mestaruuden. Pistetaulukon kolmannella sijalla on Monacon Charles Leclerc, joka ajaa Ferrari-tallissa. Norris ajaa McLaren-tallissa.

McLarenin kuljettajat ovat viime kerroilla menettäneet nopeasti johtopaikkansa, kun he ovat lähteneet paalupaikalta. Singaporen kilpailussa ei käynyt kuitenkaan näin. Norris johti alusta loppuun saakka kelta-mustalla McLarenin autollaan.

Max Verstappen tuli toiselle sijalle Singaporen kilpailussa. Hän ajaa Red Bull -tallissa. Kolmanneksi tuli toinen McLarenin kuljettaja, Oscar Piastri.

F1-tallien kokonaispisteissä McLaren johtaa 516 pisteellään. Red Bull on toisena 475 pisteellä ja Ferrari kolmantena 441 pisteellä.

Valtteri Bottas jäi ilman pisteitä Suomen Valtteri Bottakselle Singaporen kilpailu oli pettymys. Bottas tuli 16. sijalle. Bottas ajaa Sauber-tallissa. Hän ei ole onnistunut saamaan yhtään pistettä tällä kaudella.

Seuraava F1-osakilpailu on Austinissa, Texasissa Yhdysvalloissa 20. lokakuuta. Formula 1 -kauden viimeinen kilpailu on Abu Dhabin Grand Prix joulukuun alussa.

 

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)