Virkkusesta EU-komission varapuheenjohtaja

Teksti: Selkosanomat, lähteet Yle, STT
Kuva: Lehtikuva / AFP / John Thys
Uutinen julkaistu: 16.10.2024

Henna Virkkunen saa tärkeän tehtävän Euroopan komissiossa. Virkkusesta tulee komissaari, joka vastaa teknologiasta, turvallisuudesta ja demokratiasta.

Henna Virkkusesta tulee myös komission varapuheenjohtaja. Komissiolla on kuusi varapuheenjohtajaa.

Jokaisella EU-maalla on komissiossa yksi komissaari. Euroopan unionissa eli EU:ssa on 27 jäsenmaata. Henna Virkkunen on kokoomuksen meppi. Hän on ollut europarlamentissa 10 vuoden ajan.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)