Skeittaaja Heili Sirviö sijoittui viidenneksi Pariisin olympialaisissa. Monet skeittaajat ovat nuoria. Australialainen Arisa Trew on 14-vuotias. Hän voitti olympiakultaa Pariisissa.
Sirviö aloitti skeittaamisen koronapandemian aikana vuonna 2020.
Heili Sirviö asuu Australiassa
Heili Sirviö on syntynyt Suomessa, mutta hän on asunut perheensä kanssa Australiassa viisivuotiaasta asti. Sirviötä valmentaa hänen isänsä Fredrik Sirviö. Heili Sirviö käy myös skeittikoulua Australiassa. Tämä tarkoittaa muutamaa tuntia koulua päivässä ja paljon skeittauksen harjoittelua.
Oppia parhailta skeittaajilta Kaliforniassa
Talvet Sirviön perhe viettää Kaliforniassa, Yhdysvalloissa. Kaliforniassa Sirviö pääsee harjoittelemaan kaikkein parhaiden skeittaajien kanssa. Hän on myös kotikoulussa, jolloin hän voi harjoitella skeittausta kaksi kertaa päivässä.
Fredrik Sirviö on todella ylpeä tyttärestään. Isä uskoo, että tyttärestä voi tulla skeittauksen maailman mestari.
– Heili on todella lahjakas ja hän treenaa kovaa. Uskon, että hän voi skeitata vieläkin paremmin tulevissa Rooman MM-kisoissa kuin olympialaisissa, Fredrik Sirviö sanoo.
Skeittauksen maailmanmestaruuskisat järjestetään Italian Roomassa 6.–22. syyskuuta.