Valtteri Filppula pelasi monia vuosia Pohjois-Amerikan ammattilaisliigassa NHL:ssä. Viimeksi hän pelasi Sveitsissä.
Filppula haluaa nyt auttaa vanhaa seuraansa Jokereita. Jokerit pelaa tällä kaudella Mestiksessä, joka on Suomen toiseksi korkein jääkiekkosarja.
Filppula teki vuoden sopimuksen Jokereiden kanssa. Hän ei saa palkkaa pelaamisesta. Filppula on kuitenkin Jokereiden osaomistaja. Filppula on myös joukkueen kapteeni.
Valtteri Filppula pelasi ensimmäisen ottelunsa Jokereissa tiistaina 17. syyskuuta. Edellisen kerran Filppula oli pelannut Jokereissa vuonna 2013. Jokerit kohtasi ottelussa Tuton. Jokerit voitti Tuton 5–0. Ottelu pelattiin Helsingin jäähallissa.
