HUOM! Päivitämme palvelimiamme torstaina 29.01.2026. Päivitys saattaa aiheuttaa lyhyitä käyttökatkoksia verkkopalveluissamme. Pahoittelemme mahdollisia häiriötä.
Monet tekevät etätöitä – Selkosanomat

Monet tekevät etätöitä

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Emmi Korhonen
Uutinen julkaistu: 18.09.2024

Suomalaiset tekevät eniten etätyötä Euroopassa. Vuonna 2023 joka viides suomalainen teki etätyötä.

COVID-19-pandemian eli koronaviruksen aiheuttaman pandemian aikana suurin osa Suomesta oli suljettu. Ihmisiä kannustettiin silloin työskentelemään etänä. Monet ovat jatkaneet etätyötä myös pandemian jälkeen.

Suomalaiset työnantajat suhtautuvat etätyöhön myönteisemmin kuin työnantajat monissa muissa maissa. Näin sanoo Penna Urrila. Urrila on EK:n eli Elinkeinoelämän keskusliiton ekonomisti.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)