Yhdysvaltojen demokraattipuolueen puoluekokous on jatkunut koko viikon. Puoluekokous alkoi maanantaina ja päättyi torstaina. Kokous järjestettiin Chicagossa.
Demokraattipuolueen presidenttiehdokas Kamala Harris puhui kokouksen viimeisenä päivänä torstaina. Harris käsitteli puheessaan esimerkiksi taloutta, aborttioikeutta ja Yhdysvaltojen väkivaltaa, joka liittyy aseisiin. Harris lupasi, että Yhdysvallat on myös jatkossa Nato-kumppanien tukena.
– Jos minut valitaan presidentiksi, olen Ukrainan ja Naton tukena.
Harris arvosteli puheessaan Donald Trumpia. Trump on republikaanipuolueen presidenttiehdokas. Harris sanoi, että Trumpia ei voi ottaa vakavasti. Harrisin mukaan on vaarallista, jos Trump valitaan uudelleen Yhdysvaltojen presidentiksi. Trump oli Yhdysvaltojen presidentti vuosina 2017–2021.
Kamala Harris lupasi puheensa lopussa, että hän yhdistää Yhdysvallat.
Demokraattipuolueen puoluekokoukseen osallistui monia tunnettuja poliitikkoja ja viihdemaailman tähtiä. Kokouksessa puhuivat esimerkiksi Yhdysvaltojen entiset presidentit Barack Obama ja Bill Clinton sekä Harrisin varapresidenttiehdokas Tim Walz. Kokouksessa puhui myös Yhdysvaltojen presidentti Joe Biden.
Yhdysvaltojen presidentinvaalit järjestetään 5. marraskuuta.

