Elokuva-alan kuuluisimmat palkinnot Oscarit jaettiin 10.maaliskuuta Hollywoodissa Yhdysvalloissa.
Eniten Oscar-palkintoja sai Oppenheimer-elokuva. Elokuva kertoo fyysikko Robert Oppenheimerista, joka kehitti ydinaseen- Oppenheimer sai seitsemän Oscar-pakintoa. Elokuvassa Oppenheimeria esittää näyttelijä Cillian Murphy. Hän sai parhaan miespääosan palkinnon.
Parhaan naispääosan palkinnon sai Emma Stone. Emma Stone on pääosassa elokuvassa Poor Things.
Vuoden 2023 menestynein elokuva oli Barbie. Barbie-elokuva sai yhden Oscar-palkinnon. Billie Ellish palkittiin laulusta What Was I Made For? Billie Ellish esittää laulun Barbie-elokuvassa. Laulun toinen tekijä on Finneas O’Connell.