
Aleksei Navalnyin hautajaiset järjestettiin viime perjantaina Moskovassa. Navalnyi haudattiin Borisovskojen hautausmaalle. Hautausmaa on pieni ja se sijaitsee aika kaukana Moskovan keskustasta. Navalnyin hautajaisissa soi Frank Sinatran kappale My Way.
Tuhannet ihmiset jonottivat kirkkoon ja hautausmaalle. Navalnyin vanhemmat Ljudmila Navalnaja ja Anatoli Navalnyi osallistuivat hautajaisiin. Navalnyin vaimo Julija Navalnaja ja lapset eivät osallistuneet hautajaisiin. he ovat paenneet Venäjältä ulkomaille.
Hautausmaalle oli jono vielä sunnuntaina. Ihmiset halusivat päästä laskemaan kukkia Navalnyin haudalle.
Venäjän turvallisuusviranomaiset vahtivat hautajaisia tarkasti. Venäjän poliisi pidätti yli sata ihmistä Navalnyin hautajaispäivänä ympäri Venäjää. Pidätetyt ihmiset osallistuivat mielenosoituksiin, joissa muistettiin Navalnyia.
Aleksei Navalnyi oli venäläinen oppositiopoliitikko. Hän vastusti Venäjän presidenttiä Vladimir Putinia ja Putinin hallintoa. Navalnyi kuoli vankilassa Siperiassa 16.2. Navalnyin kuolinsyytä ei ole paljastettu.

