Silakan kalastus saa jatkua

Teksti: Selkosanomat, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Jussi Nukari
Uutinen julkaistu: 19.02.2024

Suomalaiset kalastajat saavat jatkaa silakan kalastusta. Euroopan komissio ehdotti viime syksynä, että silakan kalastus kielletään.

Euroopan komissio ehdotti syksyllä 2023, että silakan kalastus kielletään. Silakan määrä merissä on vähentynyt paljon. Lopulta Euroopan unioni eli EU päätti, että silakan kalastus jatkuu. Kalastajat saavat kuitenkin pyytää vähemmän silakkaa kuin aiemmin.

Suomen maatalousministeri Sari Essayah on tyytyväinen päätökseen. – Silakan kalastus on tärkeä elinkeino ja silakka on myös tärkeä kalataloudelle, Essayah sanoo.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)