Alexander Stubb sai eniten ääniä presidentinvaalien ensimmäisellä kierroksella. Stubb sai 27,2 prosenttia äänistä. Alexander Stubb on kokoomuksen ehdokas.
Pekka Haavisto sai 25,8 prosenttia äänistä. Haavisto on valitsijayhdistyksen ehdokas. Haaviston puolue on vihreät.
Alexander Stubb voitti presidentinvaalien ensimmäisen kierroksen. Stubb ja Haavisto pääsevät presidentinvaalien toiselle kierrokselle.
Kolmanneksi vaaleissa tuli Jussi Halla-aho. Halla-aho on perussuomalaisten ehdokas. Jussi Halla-aho sai 19 prosenttia äänistä.
Olli Rehn sai 15,3 prosenttia äänistä. Li Andersson sai noin 5 prosentin kannatuksen ja Jutta Urpilainen reilun 4 prosentin kannatuksen. Sari Essayah ja Mika Aaltola saivat 1,5 prosentin kannatuksen. Harry Harkimo sai 0,5 prosentin kannatuksen.
Suomalaiset äänestivät ahkerasti
Presidentinvaalien ensimmäinen kierros kiinnosti suomalaisia. Äänestämässä kävi 75 prosenttia ihmisistä, joilla on oikeus äänestää. Vaalien ensimmäisen kierroksen äänestysprosentti oli hyvä.
Ennakkoäänestys alkaa keskiviikkona
Presidentinvaalien toisen kierroksen ennakkoäänestys alkaa pian. Vaalien toisen kierroksen ennakkoäänestys alkaa keskiviikkona 31. tammikuuta. Ennakkoäänestys jatkuu 6. helmikuuta saakka.
Toisen kierroksen varsinainen vaalipäivä on sunnuntaina 11. helmikuuta.
