Papunetin piirustuskilpailun voittaja kertoo rohkeudesta

Teksti: Jenni Stolt
Kuva: Papunet
Uutinen julkaistu: 01.12.2023

Papunetin piirustuskilpailun voittajaksi äänestettiin Alina Joukosalmen piirustus Minä. Kauniilla piirustuksella on myös tärkeä viesti. 

Kuvassa on Aki Hannukan teos Akin rohkeus.

Papunet järjesti syksyllä piirustuskilpailun puhe- ja kehitysvammaisille lapsille, nuorille ja aikuisille. Tänä vuonna kilpailun aiheena oli rohkeus. Kilpailuun osallistuttiin Papunetin piirustusohjelmalla.

Piirustukset kuvaavat monenlaista rohkeutta

Kilpailuun osallistui 84 piirustusta, joiden joukosta Papunetin raati valitsi yleisöäänestykseen kahdeksan parasta. Yleisöäänestyksessä eniten ääniä sai Alina Joukosalmen piirustus Minä. Joukosalmi kuvaa piirustuksessaan rohkeutta olla oma itsensä.

Kolmen parhaan joukkoon ylsivät myös Aki Hannukan piirustus Akin rohkeus ja Jasmin Kytökorven piirustus Rohkea ritarityttö. Hannukka on ahkera piirtäjä, ja kilpailutyössään hän kuvaa rohkeutta useasta eri näkökulmasta. Kytökorven koskettava työ kertoo rohkeasta ritaritytöstä, joka joutui tekemään vaikean päätöksen.

Kaikki kolme voittajaa palkitaan lahjakortilla. Lisäksi Papunet myöntää kunniakirjan kaikille, jotka osallistuivat piirustuskilpailuun.

Kuvassa on Jasmin Kytökorven teos Rohkea ritarityttö.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)