Wilma Murto voitti seiväshypyn MM-pronssia keskiviikkona. Murron tulos oli 480.
Wilma Murron MM-mitali on harvinainen. Keihäänheittäjä Tero Pitkämäki voitti MM-pronssia vuonna 2015. Pitkämäki on edellinen suomalainen yleisurheilija, joka voitti MM-kisoissa mitalin. Suomalainen nainen voitti MM-mitalin viimeksi 28 vuotta sitten. Keihäänheittäjä Mikaela Ingberg voitti MM-pronssia vuonna 1995.
Wilma Murto on 25-vuotias. Hän voitti viime kesänä seiväshypyn Euroopan mestaruuden. Murto voitti talvella EM-kultaa seiväshypyn hallikisoissa. Wilma Murron ennätys on 485. 485 on myös seivähypyn Suomen ennätys.
Seiväshypyn finaali eli loppukilpailu oli jännittävä. Yhdysvaltojen Katie Moon ja Australian Nina Kennedy saavat molemmat MM-kultaa. Molempien tulos oli 490. MM-hopeaa ei jaeta lainkaan.
