Suomesta lähtee kisoihin suuri joukkue. Suomen joukkueessa ei ole aiemmin ollut näin paljon urheilijoita.
Suomen suurimpia tähtiä ovat seiväshyppääjä Wilma Murto, estejuoksija Topi Raitanen ja aitajuoksija Viivi Lehikoinen. Monet odottavat, että Wilma Murto voittaa MM-kisoista mitalin. Jotkut odottavat, että Wilma Murto voittaa jopa MM-kultaa. Wilma Murto voitti Euroopan mestaruuden vuosi sitten.

Myös Topi Raitanen voitti viime kesänä Euroopan mestaruuden. Raitasella on ollut vaikea kausi. Jos Raitanen onnistuu hyvin MM-kisoissa, hän saattaa voittaa mitalin. Topi Raitanen kilpailee 3 000 metrin esteiden alkuerässä lauantaina 19.8. kello 12.35.

Saga Vanninen on seitsenottelija. Vanninen on voittanut kaikki nuorten arvokisat, joihin hän on osallistunut. Saga Vannisen kilpailu seitsenottelussa alkaa lauantaina 19. elokuuta kello 11.35. Ensimmäinen laji on 100 metrin aitajuoksu. Vannisen kisat jatkuvat sunnuntaina kello 10.50. Silloin on pituushypyn kilpailu.

Moukarinheittäjä Silja Kosonen on voittanut nuorten sarjoissa kaiken mahdollisen. Kosonen on selviytynyt aikuisten sarjassa jo kahdesti finaaliin eli loppukilpailuun. MM-kisoissa kaikki voi olla mahdollista. Silja Kosonen kilpailee moukarinheiton alkukarsinnassa keskiviikkona 23.8. kello 20.
Suomen joukkueessa on myös monia muita urheilijoita, jotka voivat menestyä hyvin.
Kolmiloikkaaja Aaro Davidila kilpailee kolmiloikan karsinnassa 19.8. kello 20.35. Anni-Linnea Alanen voitti nuorten keihäänheiton EM-pronssia. Alanen kilpailee keihäänheiton karsinnassa 23.8. kello 11.20. 800 metrin juoksija Eveliina Määttänen kilpailee alkuerässä 23.8. kello 11.05. Keihäänheittäjä Oliver Helander kilpailee keihäänheiton karsinnassa 25.8. kello 11.10.
Yleisurheilun MM-kisat järjestetään Unkarin pääkaupungissa Budapestissa 19.–27. elokuuta. Yle esittää MM-kisat kanavillaan ja verkossa suorana.
