Arki 07.08.2023 Kesäpäivä kaupungissa Teksti: Heidi Ahlström Kuva: Adel Rezapour Uutinen julkaistu: 07.08.2023 Selkosanomat kävi katsomassa, miltä arkinen kesäpäivä Helsingissä näyttää. Lapsiperhe on matkalla hiekkarannalle. Lounasaika on kohta alkamassa. Torilla ja ravintolan terassilla ei ole vielä ruuhkaa. Nooa on matkalla jalkapalloturnaukseen. Sibelius-monumentti on kuuluisa veistos Helsingissä. Sitä käyvät katsomassa matkailijat muualta Suomesta ja ulkomailta. Cafe Regatta on suosittu kahvila meren äärellä. Kahvilan vierestä voi vuokrata kanootin, jos haluaa lähteä vesille. Kahvila Regatan pihassa on paljon hauskoja yksityiskohtia. Esimerkiksi kuvassa näkyvä tolppa, johon on kiinnitetty monta linnunpönttöä. Seurasaarenselkä on suojainen merialue. Soutuveneilijät ja joutsenet osuivat kauniisti samaan kuvaan. Kahvitauolla on rauhoittavaa päästä meren ääreen. Aurinko lämmittää, ja meren voi myös kuulla ja haistaa. Minigolfradalla oli keskipäivällä vain muutama pelaaja. Hietaniemen uimaranta on suuri ja suosittu. Ihmisiä oli melko vähän silloin, kun kuva on otettu. Rannalle juuri saapunut lapsi yritti kiivetä tyhjälle rantavahtien korokkeelle. Suvilahden skeittirampeilla oli vielä kuvausaikaan hiljaista. Paikalla oli vain yksi skuuttaaja eli potkulautailija, joka on kuvassa tauolla hengähtämässä. Meeri oli Suvilahdessa maalaamassa. Skeittilauta näkyi katukuvassa vasta sen jälkeen, kun skeittirampit olivat jo kaukana takanapäin. Tulosta uutinen Jaa Facebookissa facebook-round-color
Kiitos kesäisestä matkasta!