Suomen uusi hallitus aloitti

Teksti: Petri Kiuttu, lähde Yle
Kuva: Lehtikuva / Kimmo Penttinen
Uutinen julkaistu: 19.06.2023

Suomella on uusi hallitus, Hallitusohjelma valmistui viime perjantaina. Viimeiset ministerit esiteltiin maanantaina.

Kokoomuksen puheenjohtaja Petteri Orpo esitteli hallitusohjelman viime perjantaina. Hallituksessa on mukana neljä puoluetta. Puolueet ovat kokoomus, perussuomalaiset, RKP ja kristillisdemokraatit.

Petteri Orpo, perussuomalaisten puheenjohtaja Riikka Purra, RKP:n puheenjohtaja Anna-Maja Henriksson ja kristillisdemokraattien puheenjohtaja Sari Essayah kertoivat perjantaina, että uusi hallitus aikoo saada Suomen talouden kuntoon. Hallitusohjelmassa on paljon säästöjä ja menoleikkauksia. Hallitus haluaa säästöjä, koska Suomella on paljon velkaa.

Hallitus aikoo vähentää asumistukia ja työttömyysturvaa. Hallitus aikoo myös kiristää maahanmuuttoa.

Hallitus lupaa lisää rahaa opetukseen. Hallitus antaa lisää rahaa myös poliisille.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)