Maria Lund voitti suositun laulukilpailun

Teksti: Betty Marschan
Kuva: Maria Lundin kotialbumi
Uutinen julkaistu: 02.06.2023

Maria Lund voitti suositun Tähdet tähdet -laulukilpailun. Kilpailun voittajan valitsi tv-studion yleisö. Laulukilpailun finaali oli 21. toukokuuta.

Maria Lund on laulaja ja näyttelijä. Hänen vanhempansa olivat oopperalaulajia. Musiikki on ollut tärkeää Lundille koko elämän ajan.

Keväällä Lund osallistui suosittuun laulukilpailuun Tähdet, tähdet. Tähdet, tähdet esitettiin tv:ssä Nelosella. Kahdeksan esiintyjää kilpaili laulamalla erilaisia musiikkityylejä. Laulajat esittivät muun muassa hiphopia, euroviisuja ja suomalaista iskelmää.

Kilpailussa oli seitsemän jaksoa, ja jokaisessa jaksossa yksi laulaja putosi kilpailusta. Finaalissa Maria Lund lauloi kappaleen Golden Eye. Golden Eye on James Bond -elokuvan tunnuslaulu. Golden Eye -elokuva valmistui vuonna 1995. Elokuvassa Bondia esitti näyttelijä Pierce Brosnan.

Miltä laulukilpailun voitto tuntuu?

– Olin todella iloinen kun minua pyydettiin tähän ohjelmaan mukaan. Se on yksi lempiohjelmistani. Olen aina kuunnellut ja esittänyt kaikenlaisia musiikkityylejä. Kilpailun voitto tuntui todella hienolta.

Mikä tyyli oli vaikein? Mikä oli helpoin ja hauskin?

– Hiphop oli minulle haastavin tyyli.  En ollut aiemmin laulanut hiphopia. Olen räpännyt kyllä yksin kotona. On silti eri asia räpätä yleisön edessä.

– Helpointa minulle olivat musikaalisävelmät. Olen esiintynyt musikaaleissa 20 vuotta.

– Hauskinta oli rockmusiikki! 12-vuotias poikani oli ylpeä äidistään, kun pompin lavalla ja huusin korkealta ja kovaa. Kurkkuni oli melko väsynyt tuon jakson jälkeen.

Jännititkö sinua?

– Minä jännitän aina. Ei ole väliä, onko kyseessä pieni yleisö tai tv-esiintyminen. Laulukilpailu oli leikkimielinen, se kuitenkin toi mieleeni nuoruuteni. Kilpailin silloin harpun soittajana. Jännitin myös kilpailun tuomaristoa. Sain kuitenkin tuomareilta paljon hyviä neuvoja, joten jännitin turhaan.

Oliko pitkä kilpailu raskas?

– Kokonaisuus oli raskas, mutta se oli myös hieno. Kuvauspäivät olivat pitkiä. Välillä kuvattiin monta jaksoa putkeen. Joskus kuvausten jälkeen menin vielä teatteriin esitykseen.

Mitä suunnitelmia sinulla on kesäksi ja loppuvuodeksi?

– Esiinnyn loppuvuoden aikana konserteissa ja keikoilla. Haluan kohdata ihmisiä eri puolilla Suomea.

Kommentoi

Voit kirjoittaa mielipiteesi uutisesta kommenttilaatikkoon.

Sinun pitää kirjoittaa myös nimesi tai keksiä nimimerkki.

Nimi tai nimimerkki:

Kommentti:

Tietoturvaseloste (PDF)